تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

پایان دلگرم کننده بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۸۵۱۷
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
پایان دلگرم کننده بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ آذر ۱۴۰۲)
بازار سهام برای پنجمین روز متوالی در حالی به کار خود پایان داد که شاخص‌های بازار به رنگ سبز به کار خود پایان دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در پایان وقت معاملات امروز بیش از ۱۱ هزار واحد معادل ۰.۵۲ درصد رشد کرده و به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار واحد صعود کرد.

شاخص هم وزن و فرابورس نیز به ترتیب ۶۱۷۳ واحد و ۱۵۷ واحد نسبت به روز گذشته رو به بالا حرکت کردند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان وقت معاملات امروز به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها امروز خریداران قوی‌تری نسبت به حقوقی‌ها در بازار ظاهر شدند و ۲۰۴ میلیارد تومان از سهام حقوقی‌ها را از آن خود کردند.

با وجود آنکه امروز کلیت بازار مثبت بود، اما حدود ۵۲ درصد نماد‌ها در محدوده منفی معامله شدند. این مهم نشان دهنده آن‌ است که احتمالاً فردا بازار با کمی فشار فروش کار خود را آغاز کند.

فارس، خودرو، حکشتی، وصندوق، میدکو و کگل نماد‌هایی بودند که در جریان معاملات امروز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذشتند. در مقابل نماد فولاد با ۶۹۰ واحد، بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشت.

پایان دلگرم کننده بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ آذر ۱۴۰۲)

در جریان معاملات امروز خبری منتشر شد که بیش از همه بر نماد‌های خودرویی اثر مثبت گذاشت. محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس توضیحاتی را درباره آخرین جزئیات و اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس در زمینه کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها از ۵ سال به ۳ سال برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی ارائه و اظهار داشت: این موضوع قرار است به عنوان پیشنهاد در بودجه ۱۴۰۳ مطرح شود. در تلاش هستیم تا این تصمیم به مرحله اجرا برسد. پیشنهاد این است تا به طور خاص به این موضوع پرداخته شود و تصمیم کاهش زمان تجدید ارزیابی از پنج سال به سه سال برای همه شرکت‌ها اجرایی شود.

انتشار این خبر کافی بود تا ورود جریان نقدینگی از سوی حقیقی‌ به بازار به خصوص به نماد‌های خودرویی افزایش یابد.

آن‌طور که کارشناسان معتقدند با بررسی بازدهی شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن از ابتدای سال جاری تاکنون درخواهیم یافت که وضعیت نماد‌های کوچک‌تر بازار به مراتب بهتر از نماد‌های بزرگ بوده، بنابراین جاماندگی قیمتی نماد‌های بزرگ و شاخص ساز بازار سهام نسبت به کوچک‌تر‌ها را می‌توان از دلایلی دانست که این روز‌ها اقبال بیشتری به این نماد‌ها می‌شود.

از سوی دیگر مسئله تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها در سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز جریان قوی‌تری از تقاضا را ایجاد کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->